fredag 22. april 2011

Tannlege med postordre-lisens

Husets 12-åring var til tannlege på tirsdagen og skulle ta to små hull i fremtennene. Det skal sies at han er ikke fan av tannleger til å begynne med.

Tannlegen satt første sprøyte og etterfulgt av en pause så skulle han begynne prosedyren, mens han holder på så fikk guttungen uutholdige smerter og begynte å gråte. Tannlegen på sin side påsto at min sønn ikke hadde smerter og ville fortsette, men satt sprøyte nr to alikevel. Ny pause etterfulgte og så var det på'n igjen,,, hva skjer? Jo, smertene kom tilbake og han begynte å vri seg i smerter og gråte. nå var det tannlegen og assistenten som sa at det var ikke smerter og han hadde ikke vondt. han bare forvekslet det med dirring. Er det mulig? jeg satt der perpleks og trodde ikke det jeg hørte.

Resultatet var timen måtte avbrytes, men fikk ny time igjen på onsdagen. hoven og bentent gikk vi derifra. Dagen ruslet seg videre ogetterhvert som timene gikk ikke bedøvelsen ut og heller ikke hevelsen heller. Her har da en sønn som ikke har overhodet kontroll på munnen sin. han siklet som en foss, kan ikke snakke skikkelig, kan ikke svelge, kan ikke spise noe som helst.

tannlegen begynte kl 9 og når klokken 18 så var det ingenting som var endret. Like hoven og betent. tenkte at dette er da ikke normalt. ringe legevakta som viste mye sympati, men som sa at siden dette er tannproblemer så kunne de ikke gjøre noe, men jeg nåtte ta kontakt med tannelgen hadde behandlet han. Fikk nummeret og så ringte jeg, presenterte meg og forklarte saken, men det var formye å forvente litt sympati. Han så ikke problemet i det hele tatt. jeg spurt om det kunne være slik at han hadde kommet borti en nerve som ikke var bedøvd (det skulle jeg hvertfall ikke ha spurt om) og jeg fikk klar beskjed om at det VAR DET IKKE!! jeg forklarer etter 9 timer så kan han fremdeles ikke snakke skikkelig, sikler som baby, kan ikke spise, kan ikke svelge. så hører jeg i andre enden: "hva er da problemet, dessuten ettersom at jeg ikke fikk gjøre meg ferdig så får han ta konsekvensen av dette". Det jeg tolker av det er min sønns "feil" at tannelgens at han ikke fikk gjort seg ikke ferdig. Sist han sa at jeg skulle gi han smertestillene så snakket vi dagen etterpå. Den timen ble AVLYST!

Sønnen min klarte ikke å spise før dagen etterpå, første vannskvetten inntok han rundt 3 tiden på natten.
hva neste hvor kan jeg klage på denne tannlegen, tar kommunen hvem som helst av tannleger?  Eller er tannlegene så beskyttet. Det er svartens på tide å luke ugresset av tannleger.
det er slik at jeg er heller villig til å betale min privattannlege slik at det blir gjort skikkelig og behandler med respekt enn at min sønn skal bli mishandlet på denne måten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar