fredag 22. april 2011

Hvordan håndterer man en vanskelig nabo

Saken er at jeg har en nabo som er lettere sprengt (mangel på et bedre ord). Når det er noe som går han imot så går han i sikringsskapet mitt og slår av hovedbryteren.
Det spiller ikke rolle om det er tidlig på dagen, ettermiddagen eller på kvelden eller natta. Han har til og med slått av hovedbryteren når jeg ikke har vært hjemme.
Jeg bor i blokk og det er av disse blokkene som ble reist på 70-tallet.. Jeg vet vet ikke hvordan det er med andre blokker, men hos oss så er det slik at sikringsboksene er i hovedgangen og det er også slik at nøkkelen som vi har passer til alle sikringsskapene.
Et av eksemplene er at det var en ettermiddag i 2008 hvor jeg holdt på å lage mat. Klokken var rundt 17.00. Sønnen min var på soverommet og spilte på sin Playstation og min far var på stuen og så på tv. Mer visste ikke vi før lysene var slukket. Jeg kom fram til døra tidsnok å se gjennom tittehullet at han sprang ned trappa.
Eksempel nr to var at jeg kom hjem fra jobb sent på kvelden for et par mnd siden. Jeg satt og kikket tv og når klokka var 00:30 ble mørkt enda en gang.
Et annet tilfelle er at far min var barnevakt og når han kom ut for å kjøre hjem så var to av dekkene skåret av med kniv. Jeg var ikke der når det skjedde, men jeg må si at mistanken er veldig sterk mot XXXXX XXXXXX.
I dag skulle jeg til boden min og da var alle hengslene plutselig borte og det som holdt døra på plass var henglåsen. Jeg er den eneste som har boden der jeg har den. tillegg så skal den døra være bestandig låst..det betyr at den person som har tatt hengslene har også adgang til den døra som igjen betyr at det er bare beboerne som har nøkler til den. 
For en del uker siden så ble det en konfrontasjon hvor han innrømmet at det var han som var som slo av hovedbryteren. Han sa at jeg vasket klær om natta. Det har vært en eller to anledninger hvor jeg har å måtte sette på en klessvask sent grunnet turnusarbeid. 
Er ikke få ganger hvor han har kalt min sønn for en jævla idiot når jeg står rettved siden av… jeg gått i strupen på han hver eneste gang…
Når det er sagt så vasker han i tillegg klær på natta. Det er ikke få ganger hvor jeg har hørt at sentrifugen har gått for fullt klokka fire på natta. I tillegg så har det gått en del høy musikk på natta og at han ikke har vekket sønnen er et under. Det er ikke få ganger hvor jeg har våkna til Iron Maiden… Jeg er en stor maiden-fan…men ikke klokka fire på natta.
for å gjøre saken verre  så hadde jeg ei dørmatte som jeg måtte kaste ettersom den ofte var klissvåt og stinket urin.. kan ikke ha mye fantasi med å vite hva som foregått der i gården.
Denne naboen bor under meg og han super tett på flaska for å si det slik… Jeg har snakket med den naboen som ved siden av meg og jeg er ikke den eneste har har gjort dette mot. Mange naboer fått strømmen tatt fordi at livet går han imot. Om det er kommet andre klager på han vet jeg ingenting om.
Er det noen som har tips til å handle slike skrullinger?
Jeg har allerede lagt klage til Borettslaget senest i kveld.

(oppdatering: styret i borettslaget har hatt møte med oss og det kom ingen vei med det for det er ingen bevis)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar